söndag 1 juli 2012

Motivation till träning


Hejsan, idag skall jag berätta om min motivation 
till mitt tränande som jag har lovat åt er. .

För det första och enklaste. 

1. Jag vill gå ner i vikt!
2. Jag har blivit så super pigg sen jag började träna. Jag får knappt sovit på nätterna nu då jag   vilar mitt knä, eftersom min kropp vill röra sig och har energi!
3. Ha ett mål! Men ha små steg mellan dem och var stolt när du klarat dem! 
4. Tro på det du gör. 
5. Ha nån som peppar dej
6. Träna med nån, om int nån annan så ring mej :) 
7. Hitta en träningsform du gillar!! (Min syster försökte hela året i Vasa få mig att börja springa, men Nej jag börja aldrig för jag hatar det. Men då är det viktigt att hitta nått annat. Jag till exempel Rider och cyklar + endel annat vilket jag gillar !!!)
8. Ge inte upp

Ha olika mål !

Mitt första mål var att kolla om jag kan gå ner i vikt utan att mitt psyke ger upp. CHECK! 
Mitt andra mål var att gå ner mer än mamma. CHECK!
Mitt tredje mål är nu att gå ner 30 kilo !!

Å joo hur kommer jag kunna rasa alla dessa kilon! Jo jag har sakt åt mig själv:- DET GÅR!!  Samtidigt har jag också bestämt att då jag har ner 30 kilo så kommer jag köpa en telefon för 500 euro! För detta är jag värd då. Å när jag nämnde det, taggade mina vänner mig och sa att de "sponsorerar" delar av min telefon. Av detta fick jag super mycket energi. Jag har kompisar som bryr sig och som tror på mig !! 

Så tack på förhand alla ni <3

Pernilla Snellman 50 £uro
Emma Snellman 30 £uro
Mamma 30 £uro
Johanna Snellman 20 £uro
Pia Saviaro 20 £uro
Jotto Snellman 20 £uro
Sandra Myrevik 20 £uro
Janina Mård 20 £uro

Alltså jag får minst 210 euro, kanske nån annan vågar sej på att slå vad ;) !!! Å vet ni jag kommer klara det, jag kommer ha ner -30 kilo, inte över en natt men jag ska dit!! 

Det som har gett mig mest motivation hittills är absolut Pappa!

Han tror på mig, han hjälper mig !!
En dag diskuterade vi mitt -9 kilo och jag tyckte det var så lite. Men han höll inte med detta så han bad mig vänta på en stol. Så gick han ut å jag funderade vad knasbollen höll på med. MEN vet ni vad, han var ut och plockade sten. Han plockade 9kilo sten i en säck!! De va SJUKT mycket !Så nu har vi påsen här inne och för varje vägning sätter vi i mera stenar. Det är så mycket roligare då man får känna hur mycket det egentligen är och inte bara se en siffra !!!

Mera Motivations tips kommer en annan dag .. Lycka till !


C= 

19 kommentarer:

  1. Jag kan sponsorer 20€ :)

    SvaraRadera
  2. Tycker du är superduktig! Är också stolt över dej så he så!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåmeeen Tack Miia ! Ni hjälper mig också frammåt för ni ger mig energi att komma till stallet även om jag inte har lust varje eviga gång!! :)

      Radera
  3. Jag sponsorerar också 20 € :)

    SvaraRadera
  4. Jag sponsorerar 20 euro :)

    SvaraRadera
  5. janina snellman ;)1 juli 2012 kl. 09:36

    Jag ger å 20 :D du e dukti! <3

    SvaraRadera
  6. Oj då man själv sko ha en sån motivation jag kändet ju int dej så bra men oj va jag e avånsjuuk!:) /Sandra M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Om du vill komma igång bör du försöka hitta motivationen genom att hitta rätt träningsform :)

      Radera
  7. Hej :) Hittade hit från fredrikas blogg och tänkte bara säga att jag tycker du är jätteduktig!! Kan du berätta mer om vad du äter, till exempel under en dag? Ha de bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan. Super kul att du hittade hit å tusen tack för uppmuntran :) Å jo absolut kan jag skriva det i ett inlägg, så roligt att du vill veta ! :) Inlägget blir senare idag för jag skall först på gym :)

      Radera
  8. Jag tycker du er super duktigt vännen, kämpa på jag är sååå stolt över dig <3 / Janina Mård

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Vilken rolig idé, synd att jag inte tänkte på det då jag började min "viktresa". Nu börjar det vara sent påtänkt.
    Roligt också att hitta en finlandssvensk blogg om vikt och träning, upplever att de flesta "gömmer sig". Hittade inget inlägg om hur långt du i dagens läge kommit, men önskar dig lycka till och kommer titta in flera ggr.

    SvaraRadera